Tesla Model S, IIHS Çarpışma Testinden Top Safety Pick+’ı Alamadı

0
70
Tesla Model S, IIHS Çarpışma Testinden Top Safety Pick+’ı Alamadı - Fotoğraf view Wikipedia
Tesla Model S, IIHS Çarpışma Testinden Top Safety Pick+’ı Alamadı - Fotoğraf view Wikipedia

Ajans’ın Perşembe günü açıkladığı habere göre, Tesla Model S, Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS) tarafından yapılan bazı testlerde yüksek puanı alamadı.

Lincoln Continental, Mercedes-Benz E-Serisi ve Toyota Avalon son zamanlarda IIHS tarafından değerlendirilen altı büyük otomobil üreticisinin listesine giriyor. Fakat sadece en yüksek puanı alabilen üç araba TOP SAFETY PICK +’ı almaya hak kazanacak.

Tesla Model S, Chevrolet Impala ve Ford Taurus her ödülün altına düşüyorlar çünkü her biri küçük örtüşme ön testinde kabul edilebilir bir derecelendirme kazanıyorlar.

Tesla Model S, IIHS Çarpışma Testinden Top Safety Pick+’ı Alamadı - Fotoğraf view Wikipedia
Tesla Model S, IIHS Çarpışma Testinden Top Safety Pick+’ı Alamadı – Fotoğraf view Wikipedia

IIHS’nin Başkan Yardımcısı ve Baş Araştırma Görevlisi David Zuby, “Bu büyük otomobil grubu bazı derecelendirmelerden yıldızlı puanlar alıyor ama bizim küçük örtüşme ön testimizden yeterli puanı alamıyorlar” diyor.

Tesla sözcüsü, IIHS’nin bulguları e-posta yoluyla gönderdiği bir bildiriye itiraz etti:

“IIHS ve dünyanın dört bir yanındaki diğer özel sektör gruplarının kendi sübjektif amaçlarına uygun yöntem ve motivasyonları olsa da, araç güvenliğinin en objektif ve en doğru bağımsız testi şu anda ABD Hükümeti tarafından Model S ve Model X’in Şimdiye kadar test ettikleri herhangi bir otomobilin yaralanma olasılığı en düşük iki otomobil’dir. “dedi.

Otomobiller, IIHS’den beş iyi darbe dayanıklılığı testi  küçük üst üste binme ön, orta üst üste binme ön, yan, çatı gücü ve baş destekleri ve ön kazayı önleme sistemi ile iyi derecelendirmeleri varsa, TOP SAFETY PICK’ını veya TOP SAFETY PICK + ödülünü almaya hak kazanırlar. Üstün veya gelişmiş derecelendirme. TOP SAFETY PICK + ‘a hak kazanabilmek için yeterlidir.

Tesla Model S, IIHS Çarpışma Testinden Top Safety Pick+’ı Alamadı - Fotoğraf view Wikipedia
Tesla Model S, IIHS Çarpışma Testinden Top Safety Pick+’ı Alamadı – Fotoğraf view Wikipedia

Tesla Model S başlangıçta bir aracın ön sürücü tarafı köşesi bir ağaca ya da elektrik prizine çarptığında veya başka bir araçla çarpıştığında oluşan çarpışma türünü temsil eden küçük üst üste bindirme testinde kabul edilebilir bir derece kazandı.

Model S’in performansındaki asıl sorun emniyet kemerinin, kürkün gövdesinin çok ileri gitmesine ve böylece kuklaların hava yastığı vasıtasıyla sert bir şekilde direksiyona çarpmasına izin vermesidir.

Tesla, kukla ön hareketini azaltmak amacıyla Ocak ayından sonra üretilen araçların emniyet kemerinde değişiklik yaptı. Bununla birlikte, IIHS modifiye edilmiş Model S’i test ettiğinde aynı problem oluştu ve derecelendirme değişmedi.

Test edilen iki araç aynı yapıda olmasına rağmen, sol ön tekerlek hareketi tutarlı olmadığından ikinci tespit edilen aracının alanına daha fazla kural ihlali yapmasına neden oldu. Maksimum saldırı, alttaki bölümde 2 inçten 11 inç’e, ikinci testte gösterge panelinde 5 inç’e yükseldi.

İlk test yapısal bütünlük için iyi bir derece ile sonuçlanırken, ikinci test kabul edilebilir bir yapısal derecelendirme almıştır. İki testin yapısal derecelendirmeleri birleştirildi, böylece kabul edilebilir bir yapı ortaya çıktı ve Model S için kabul edilebilir bir derecelendirme elde edildi.

İkinci testte daha büyük deformasyon aldı ve batarya kutusunun sol ön köşesine zarar verdi. Deformasyon tespit edilen araçta batarya hücresi içermeyen bir alanla sınırlıydı, bu nedenle  hasar puanı etkilemedi.

Model S’in daha yüksek performanslı varyantları bu bölgede batarya hücrelerine sahip olabilir, ancak Tesla’ya göre farklı yapıya sahipler. Ayrı ayrı test edilmemiştir ve bu puanlamanın kapsamı dışındadır.

Model S yalnızca zayıf bir puan alan ve ön çarpışmayı önleme amaçlı olarak puanlanmamış farlar kullanabilir. Otomatik frenleme standart olarak gelirken, özellik için yazılım kısa bir süre önce etkinleştirildi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here